“ Bütünde Farklılık Oluşturalım ” Etkinliği
“Düzen Kuşağı” çalışmalarıyla öğrenciler;
1- Düşünmeyi öğrenme ve yaşamlarındaki olaylara farklı açılardan bakarak değerlendirme
anlayışı geliştirirler.
2- Doğadan, yaşamdan ve kendinden yola çıkarak mekan, yüzey, birim, tekrar, ritim, düzen,
uyum, bütünlük, topluluk vb. kavramları yapılandırırlar.
3- Değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım)
oluştururlar.
4- Değişkenliği olmayan biçimlerle oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını ifade
ederler.
5- Yaratıcılıklarını; gözlem, arama, sorgulama ve denemelerle öğrenme sürecinde
geliştirirler.
6- Teknoloji ve tasarım kültürünün oluşması için gerekli zihinsel alt yapıyı oluştururlar.
8.sınıf Düzen Kuşağı çalışmaları (Çok birim, çok ölçü,çok renk)
Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede
durabilmeli, çoğalmaya imkan vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır.
Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır.
8/A
..........
8/B
.........
8/K sınıfı çalışmaları
Ardanın satranç madalyaları :) Ayrı duran Matematik birinciliği madalyası. :)
...........
8/L
................
8/M
..................
7.sınıf Düzen Kuşağı Çalışmaları (Tek birim, tek renk, tek ölçü)
“ Birimden Bütüne ” Etkinliği
1- Bu bölümde değişkenliği olmayan temel biçimler (kare, daire,eşkenar üçgen, çizgi) bir malzemeye uygulanarak kullanılır. Temel biçimler kağıda çizilir ve katlamalar yolu ile bir birim oluşturulur. Elde edilen birim üretilir ve tekrarlar sistematiğinin doğrultusunda yan yana, yüz yüze, köşe köşeye vb. birleştirilerek bir düzene gidilir. Ortaya çıkarılan düzen, düşüncenin, denemenin ve aramanın ortaya çıkardığı yeni bir ürünüdür.
2- Öğrenciler birimlerini oluşturmak için değişkenliği olmayan
geometrik biçimlerden (çizgi, kare, eşkenar üçgen, daire) yararlanırlar. Bu biçimleri kağıda çizerek kesip, katlayıp bir birim meydana getirirler. Ortaya
çıkan birimlerin birlikte çoğalma imkanlarını deneyerek bulurlar.
Çoğalma bir yerde duruyorsa yanlış yolda olduğunu fark ederler.
Öğrenciler tekrar başa dönerek çoğalma devamlı oluncaya kadar denemeleri
için yönlendirilir, birimlerini ortaya çıkarmada ve düzen oluşturmada
cesaretlendirilirler.
*** Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede
durabilmeli, çoğalmaya imkan vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır.
Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır.
7/A
7/Bdurabilmeli, çoğalmaya imkan vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır.
Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır.
7/A
7/C çalışmaları
Doğal beslenme için getirilen mandalin dilimleri birim oldu. Bütün çalışmaları artı kazandırdı.
.........
7/L
İlginç calışmalar.Öğrencilerin ellerine sağlık. Bu arada sorun kimin blogunda bilmiyorum ama sizin ekran dev boyutta geliyor karşıma. Yazdan breri hep böyle.
YanıtlaSilDaha çok güzel çalışmalar gelecek. Geldikce bu post'a eklleyeceğim.
SilBenim bloğun dev ekran gelmesinin nedenini bilemedim Asucum. Bir bilene danışayım bakalım.
Sevgiler