Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Eylül 2012 Pazartesi

Alanya Dönüşü

Dönüş yolunda yine dayanamadım telefonla arabadan resim çektim. Torosların ormanları muhteşem ötesi. Sıfır metreden 1856 m yüksekliğe çıktık.





     Yolda ağırlık bastı, oğlum uyudu, eşim esnemeye başladı, beim gözlerim kapanıyor zorla açıyorum. Eşim yol kenarında bir yerde durdu.
    Çay söyledik uykumuz açılsın diye yanınada etli ekmekle mevlana pide söyledik. Yedik, çayları içtik gözümüz açıldı. Dinlenmiş olduk.
   Ankaraya yaklaşırken bizim yolu yan yola verdiler tamirat dolayısıyla. uzun bir süre yan yolda gidiş geliş ilerledik. Oğlum boş yola girseydik daha hızlı giderdik dedi. Babası bir şey varki kapatmışlar dedi. bir baktık kapanan yolda hendek kazılmış boydan boya, ya alt geçit yapacaklardı ya da başka bir şey. Daha sonra gece aynı yola düğüne giden bir münübüs daha erken varmak için o yola girmiş ve o hendeğe düşmüş. Gece olduğu için görmemiş hendeği, yol kapatıldığı için de işaret koymamışlar. Sonuç münübüs yanıyor, 4 ölü 10 yaralı. Kurallara uymanın her zaman faydası var.
   Ankara da kardeşime uğradık, gelinimiz yemek hazırlayacağını söylemişti. Çok maharetlidir.
Kıymalı arpa şehriye çorbası çok lezzetliydi.
 Yeşil elmanın içini oyup semiz otu salatasını doldurmuş görsel bir şölen. Üzerlerinede mısır koymuş.
Ana yemek pilav, tavuk budu, Patlıcanlı köfte yanına da ben kırmızı biber salatasını koydum. Görüntü güzel lezzet güzel. Daha sonra yemiş yani incir koydu ama çok doymuştuk.
                                            Arkasından kahvelerimiz geldi
                                               Yanında çukulatalarıyla
Arkasından çayımızı da içtik. Yorgunluk iyice çöktü. Kalkmak gerekti. Bu gece burda kalın tekliflerini iş nedeniyle kabul edemedik. Yola koyulduk. Yine yorgun evimize geldik. Valizleri, Alanya güneşinde olmuş sebzeleri yukarı taşıdık.
10 kg taze fasulye pazar günü yani dün yıkandı, ayıklandı, doğrandı, içine domates rendelendi, 10 dakika kavrularak soğutuldu, poşetlenip dipfirize kondu.

 Bu gün de yeşil biberler aynı işlemden geçecek. Patlıcanlar fırınlanacak. Yine çok işim var. Dünden yorgunum elim kolum tutmuyor. Okulu açtık. Okuldan geldim azıcık dinleneyim dedim bunları yazıyorum. Kalkıp iş yapmam lazım. Daha valizden çıkanlar yıkanacak, ev toplanacak v.s  v.s  çoook işim va çooook.
Alanyadan aldığımız hediyeliklerden bir kaçı. Seramik tabak üzerine saar ve gümüş süs üzerine saat'de alıp sahplerine verdik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder