Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Kasım 2011 Salı

Kurban Bayramı

Bayram sabahı eşim namaza gitti. O geldikten sonra hazırlandık. Çocukların hazırlanmasını beklerken benim annemleri ve ablamları telefonla arayıp bayramlarını kutladık. Kardeşimde annemde idi.
        Çocuklar hazırlanınca kayınvalideye gittik. En büyükten başlayarak el öptük, sıraya girdik el öptürdük. Bu ritüeli seviyorum. Sonra kayınvalidemin her bayram hazırladığı gibi bu bayramda hazırladığı bayram sofrasına oturduk.
                           Kuşburnu reçeli, ceviz, salata, sarma, kaymak, zeytin, peynir, börekler....
Ekmek kadayıfı, baklava durmadan yedik ve akşama kadar eritemedik. Ellerine sağlık kayınvalideciğim.
Yemekten sonra yediklerimizi sindirsin diye kahve içelim dedik. Güzel kızımın elinden kahvelerimizi aldık. Birde ne göreyim! benim kahvemin köpüğünde kalp şekli var. Eşime "bak sen duygularını söyleyemiyorsun ama kalbin kahvemde çıkmış" dedim. Bir müddet kahveyi içemedim. Eşim "hadi iç iç" dedi. Ben de fincanın resmini çektim sonra kahvemi içtim.
     Bu arada herkesin kurban bayramını kutlarım. Öğleden sonra eşim ve oğlum kurban işleri ile uğraştı, ben de kızımla sohbet edip hasret giderdim. Ertesi gün komşuları ziyaret ettik, daha sonrada onlar bizi ziyaret etti.Kurban etini doğra ayır pişir yarım günümüzü aldı. Bizde de börekler, sarmalar, baklavalar yendi. Çocuklar bayram ziyaretine geldi...
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder