Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

24 Kasım 2011 Perşembe

Öğretmenler Günü


Öğretmen arkadaşlarımın ve tüm öğretmenlerin günü kutlu olsun.

ÖDÜLLÜ YAZI TUĞÇE'DEN
    50.Yıl İlk Öğretim okulunun genç yetenekleri keşfetmek adına düzenlediği "genç yazarlar" aktivitesinde Tuğçe Aslan'ın öğretmenler günü dolayısıyla kaleme aldığı yazı ödüle layık görüldü.     23.11.2010 -

 50.Yıl İlk Öğretim okulunun genç yetenekleri keşfetmek adına düzenlediği "genç yazarlar" aktivitesinde Tuğçe Aslan'ın öğretmenler günü dolayısıyla kaleme aldığı yazı ödüle layık görüldü.
İşte Ödüllü o yazı

 ÖĞRENCİ YETİŞTİREN SANATÇILAR…
Mesleği: Öğretmen
Görevi: Sorumluluk sahibi, duyarlı, vatanını-milletini seven ve yararlı işler yapan, Atatürk’ün ilke ve inkılâplarının bilincinde olan bir vatandaş yetiştirmek.
Bunların yanı sıra kişiye hem eğitim hem öğretim vermek. Mutlu, amacı olan, olumlu ve yapıcı düşünen, sorun yerine çözüm bulan bireyler oluşturmak.
Oluşturmak diyorum. Çünkü öğretmenleri sanatçı olarak görüyorum. Ressam gibi, heykeltıraş gibi, müzisyen gibi…
Toplum için önemli ve faydalı eserler çıkartıyorlar.
Ressam nasıl daha tuvalde çizgi yokken resim çizip renk veriyorsa, öğretmende daha öğrencisi hiçbir şey bilmezken okuma yazma öğretiyor.
Heykeltıraşın hamura şekil verdiği gibi öğretmende öğrencisinin düşüncelerine ve davranışlarına şekil veriyor.
Sanatı ve sanatçıyı düşündüğümüz zaman toplum için ne kadar gerekli olduğunu anlarız. Bir sanatçı çıkardığı eserlerle ülkenin gelişmesine katkı da bulunur. Atatürk’te sanata çok büyük önem vermiştir.Bunu “ Sanatsız yaşayan  bir ülkenin hayat damarlarından biri kopmuş demektir” sözünden de anlayabiliriz.
İşte ben bu yüzden öğretmenleri sanatçıya benzetiyorum.
Öğretmenlerde ülkenin gelişmesi için vasıflı bireyler yetiştiriyorlar.
Bir ülkenin hayat damarlarını oluşturuyorlar.
Belki de Atatürk bu yüzden öğretmene de çok büyük önem vermiştir.” Öğretmenler yeni nesil sizin eserinin olacaktır” demiştir ve isminin önüne “Başöğretmen” eklenmiştir. Öğretmen ne kadar iyi olursa eseri de o kadar iyi olacaktır.
Ben bütün bunlardan dolayı öğretmenliği kutsal bir meslek olarak görüyorum.
Ve bütün bunlardan dolayı öğretmenler gününü bu günün bilincinde olarak kutluyorum.
                                                                                              Tuğçe Aslan

1 yorum: