Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Ağustos 2012 Cuma

40 Yıllık Defter

Yetmişli yılların başı, lise çağları. O zaman televizyon yok. Pek tabiki bu günkü elektronik aletlerin hiç biri yok. Genç kız olmuşum evden de çıkarmıyorlar. Kışın okula gidiyorum ama yaz tatillerinde sıkılıyorum. Sadece gazete var. Ben de can sıkıntısından gazetedeki beğendiğim resimleri kesip eski coğrafya defterimin boş kalan sayfalarına yapıştırmışım. İki yaz beni oyaladı bu aktivite. Kızım biraz büyüyünce ilgi gösterdi bu deftere. Hatta uzun bir süre onda durdu. Geçen gün bulduk. Ahı gitmiş vahı kalmış. Ben yinede kaydetmek istedim iyice yok olmadan. 70 li yıllardan hatıra bana.

10 nisan 1973 salı yazıyor tarih 50 kr.
İlk defa modacılara ve mankenlere fon olmuş bogaz köprüsü.

yan tarafa da günün ünlü oyuncularının fotoğraflarını koymuşum.


Mankenler boğaz köprüsünde. O zaman tek köprü vardı tabiki hangisi diye sormayın!

Olgunlaşma enstitüsünün 50. yıl koleksiyonu.
Resimlerin üzerleri kurşun kalem kırmızı kalem ile çizilmiş, bazı sayfaları koparılmış, bu kadar kaldığına da şükür.



Zuhal Yorgancıoğlu'nun İstanbul Moda Festivali için hazırladığı kıyafetler. Osmanlı kaftanlarından esinlenilerek yapılmış.


 Beyoğlu Olgunlaşma Enstitüsü nün sunduğu elbiseler çok pahalı bulunmuş


1974 Moda Festivali Zuhal yorgancıoğlu Chicago da Türklerin organize ettiği baloda defile düzenlemiş.


Anadolu da yaşayan kadınların başlıkları.


Marilyn Monroe ve benzeri. Sol tarafta o yılların beyaz perdesinin üç büyük starı.


Yine  Marilyn Monroe ve benzeri.
Yazılarsa Şenay'ın Hayat Bayram Olsa şarkısının sözleri elle yazmışım.


Yine Zuhal Yorgancıoğlu kreasyonları.


Bu arabayı da çok sevmişim demekki kesip yapıştırmışım.


1973 Bahar Saç Modelleri


1973 Gözlük modelleri
 


Duygu Asena o yıllarda Kelebek gazetesinde günlük köşe yazısı çıkarırdı takma ismi ise Şirin di.
 O günün konusu peruk modelleri ve fiyatları.


Zeki Triko dan giyim evleri için hazırlanmış kıyafetler,
Sağ tarafta ise günlük kıyafetler.


Bu yıl tek parça mayolara rabet yok.


sol sayfadaki Erol Karatekin'in dairesi imiş ve 650 bin lira imiş. Sağ sayfada o zamanın modası mini etek. Hatırlıyorum herkes mini etek giyerdi. En uzun etek boyu diz üstüydü.


Sonra maksi etek çıkardılar.



Bir defileden görüntüler, yanında günün ünlü aktör ve aktrisleri.


Bağlaya bilene aşk olsun. Değişik bağlama şekilleri ile Fransız türbanı hayatımıza o yıllarda girdi.
 Saçlarınız yapılı değilse, acele bir yere gidecekseniz türban tak modası...


 Siz hangi tip siniz. Burada ayakkabılar cezbetmişti beni. Önü de arkası da yüksek apartman topuklar. Lise yıllarında bende giymiştim. Ne güzel upuzun oluvermiştim.


Ve hazır mutfak hoşuma gitmiş kes yapıştır yapmışım.



O yıl Filiz Akın defileden kıyafetler almıştı. Bu geliliği de bir filminde kullandı.


Bütün oyuncular kıyafetlerini gazetelerde gösterirlerdi.

Filiz Akın da göstermiş, beğenmişim, Kes yapıştır yapmışım.


Günün moda kıyafetleri.



Pembe gönlüm sende,


Günün, yılın saç modelleri.


Plaj kıyafetleri ve bikinileri,



Mini etek modası devam ediyor.

Kıyafetlerin yanlarına  o gün kullanılan pullar, şarkı sözleri ve sevdiğim oyuncuların resimlerini koymuşum.

Bu tahta çantalar sonradan dikiş kutusu oldular.
Sağ sayfada antika eşyalardan görüntüler.


Yine güzel mankenler ve kıyafetleri.



1974 yazı moda çizimleri


Aksesuar olarak kürk modelleri


Tüllü şapkalar ve bol aksesuarlar

Desenli elbiseler


Kadın modasından örnekler

  Ev dekorasyonu ve elbiseler,

Hemen hemen hepsi o yıllarda eve alınan kelebek gazetesinden kesme yapıştırma. Defter sayfaları bitince benim hevesimde bitmiş. Üniversite için hazırlık v.s   70 li yılların ilk yarısı kaydedilmiş. İleride hatıra olur, o yıllarda moda nasılmış hatırlarız diye hazırlamıştım. Hatıra oldu o yıllar.


6 yorum:

  1. Çoook hoooş. O günlere gittim. Ellerinize sağlık.
    O günlerde bu defteri hazırladığınız ve bu gün bloga koyduğunuz için. Hiç aklınıza gelir miydi 40 yıl sonra sanal aleme sunabileceğiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl gelsin? Ev telefonunu bile filimlerden görürdük. O zaman söyleseler delimi bu derdim. O zamana göre şimdi uzayda yaşıyor gibiyiz. Öptüm sizi.

      Sil
  2. Fotoğrafların bir bölümü ve yazılarınızı 70 Zaman Olur ki'de yayınladım az önce, bölüm bölüm yayınlamaya devam edeceğim hepsini. Çok teşekkür ediyorum, harika bir paylaşım oldu ve blogu canlandırdık sayenizde. Sevgiler yolluyor, paylaşımlarınızın devamını diliyorum.

    Leylak Dalı

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, sizi fincandaki mucize bloğunda rastladım. eskiden bizimde böyle defterlerimiz vardı. 80'lerde ... ama durmuyor benimkiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba zeynep hanım
    Benim defterleri çocukların elinden zor kurtardım. Özellikle oğlum yırtma meraklısıydı.

    YanıtlaSil