Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Aralık 2013 Çarşamba

Sütlü İrmik Tatlısı

Kızım 4 veya 5 yaşlarındaydı. Komşuya oturmaya gittik. Sohbet muhabbet derken tabaklarımızdakileri de götürüyoruz. Kızım yanıma gelerek kulağıma bir şeyler söyledi. Tekrar ettirdim İrmik tatlısıyla ilgili bir şeyler diyor. Hiç bir şey yemeyen kızım bir yiyecek beğendi diye çok sevinmiştim. Hemen komşuya kızımın İrmik tatlısından istediğini söyledim. Ama kızım istemediğini söyledi. Ben de eeee dedim. Kızım 'Bu beyaz şeyin tarifini al diyormuş' meğer. Tarif de kolaymış o gün bu gündür (20 küsür yıldır) yapılır bizim evde de.
   Bir kaç gündür canım tatlı istiyor. Eşiminde canı tatlı istiyormuş. Akşam yemeğinden sonra bulaşıkları halledince hadi yapıvereyim dedim. Hemen de oluverdi.
Buraya kaydedeyim dedim. Çok unutkan oldum, unutursam bakarım. Belki yeni öğrenen gençlerde yaparlar.
 Malzemeler:
4 su b süt
9 yemek kaşığı tepeleme ince irmik
9 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı katı yağ
Yapılışı:
Yağ ve vanilya hariç diğer malzemeleri bir tencerede yavaş yavaş karıştırarak pişirelim. Karıştırmayı bırakırsak irmikler dibe çöküyor ve durum vahim oluyor. İndirmeye yakın yağını ve vanilyasını ekleyelim karıştıralım. Sonra ya bir tepsiye yada kalıba dökerek buz dolabında 3-4 saat bekletelim. Daha sonra üstüne ceviz ekleyelim, servis edelim. Afiyet olsun.
Bu tarifi çeşitlendirebiliriz. Örneğin içine süt yerine portakal suyu konulabilir. Veya üzeri pekmezle süslenebilir. Veya pişerken içine meyve parçacıkları atılabilir. Veya ceviz, badem, fındıkla süslenebilir v.s

9 yorum:

  1. Benim de canım çok tatlı istiyor bu günlerde. Ben de mi yapsam.
    Kilolar da aldı başını gidiyor.
    Bu arada yazdıklarını görmek yorum yapmak çok zor. Nasıl düzelecrek bu durum bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asucum daha öncede benim bloğun dev gibi göründüğünü yazmıştın. Oğlum gelince söylerim diye düşündüm. Bu günde yazınca senin yazdıklarını ona mesaj olarak yazdım. Acaba başkalarıda mı büyük görüyor diye düşünürken oğlum bloğuma baktığını normal olduğunu söyledi. Sorunun senin internet tarayıcından olabileceğini söyledi. Sadece benim bloğummu büyük görünüyor? Bir çözüm buluruz inşallah.
      Tatlı candır. Azıcık yemeyle kilo alınmaz. Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  2. Ben hiç hatırlamıyorum o günü nedense :P Aslında irmik helvasından çok un helvasını severim, büyüdükçe değişiyor sanırım zevkler :) bak benim de canımı tatlı istettin şimdi, gideyim de bi mandalina yiyeyim baariii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok küçüktün hatırlamaman normal. Daha sonraları babannenin un helvaları unutturmuştur irmik helvasını. O güzel yapar güzel kokutur helvaları...

      Sil
    2. Evet doğru diyorsun annecim, babanemin un helvaları var aklımda.. akşam akşam helva demeseydik iyiydi tabi, mandalina da bitti evde :P:)

      Sil
    3. A kızım ince irmikle süt, şeker yokmu evde? Sen benden güzel yaparsın:)

      Sil
    4. öyle tehlikeli şeyler sokmuyoruz eve.. canımız tatlı isteyince meyve yiyoruz ;)

      Sil
  3. Allahım ne kadar nefis görünüyorrrr :)

    YanıtlaSil