Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Haziran 2014 Pazar

Ağustosta Rapsodi (Film)

Bu gün seyrettiğim film yine Lale'nin tavsiye ettiği filmlerden. Film bitiğinde hüzün hissediyorsun. Mutlaka seyredilmesi gereken bir film...
Lalenin sözleri ile filmin tanıtımı
Kitap ve film havası
Bugünün filmi: Ağustosda Rapsodi
1991 de Filmin çekimleri esnasında Gabriel Garcia Marquez’in Kurosawa ile yaptığı söyleşide insanları şoka sürükleyici ve katlanılamayacak olduğu kesin olan sahnelere hiç girmediğini belirtmiş. Hastanede ölümü bekleyen bir sürü insan olduğunu ve atom bombasının halen Japonları öldürmeye devam ettiğini söylemesi bu korkunç silahın sonuçlarının belki de yüzyıllar boyu etkilerini göstereceğinin bir gerçeğidir. Filmde 44 yıl geçmesine rağmen yaşanan bu kadar büyük acı ve sonrası Kurosawa’nın usta anlatımıyla insani ve sakin bir şekilde ve bir o kadarda muhteşem bir görsellikle yansımıştır..
“Bazı insanlar konuşurken bile sessizdirler”

Asu'nun tanıtımı da burada . Filmin özetini çok güzel vermiş. Teşekkürler Asu'cum.

4 yorum:

  1. İlk üç filmimin içindedir. Başından sonuna farklı sıcaklıkta gözyaşları dökerim. Sonunda sesli sesli ağlarım. Geniş zaman kullanıyorum çünkü senede bir kaç kez izlerim. Bitince yeterli gözyaşı akıttığım içim huzur da duyarım.Bloğumda ben de uzun uzun yazmıştım.
    http://asunungunlugu.blogspot.com.tr/2009/08/devletler-unutsa-da-insanlk-unutmaz.html

    YanıtlaSil
  2. Asucum verdiğin linke girdim ve okudum. Tekrar hüzünlendim.Devletler unutsada insanlık unutmuyor, duygular unutmuyor. İzin vereceğinden emin olarak linkini postun altına ekledim.
    Diğer iki filmini merak ettim. Adlarını yazarsan izleme olanağı yaratırım. Teşekkürler arkadaşım.

    YanıtlaSil
  3. Biri kesin "Uçurtmayı vurmasınlar". Beni allak bullak etmiş, ters yüz etmiş Türk Filmidir. Kişisel olarak "Arka Pencere" yi seyretmek her seferinde bana çok zevk verir. "Piknik" bir kadın filmi olarak beni çok etkilemiştir. Tabii ilk üç diye kestirip atmak çok zor ama "Ağustosta Rapsodi" kesin en başlardadır.

    Ne demek ben teşekkür ederim.
    Sevgiler canım.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Uçurtmayı vurmasınlar"ı bende seyrettim ve hem hapisteki kadınlar hem de onların küçük çocukları için çok üzülmüştüm. Çözümler düşünmüş içinden çıkamamıştım. Toplumun acımasızlığını bir kere daha hissetmiştim.
      Diğer filmleri izleyeceğim inşallah.
      Tekrar teşekkürler arkadaşım.

      Sil