Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Mayıs 2012 Salı

Edirne gezisine devam

Edirne gezimizi bir posta sığdıramadım. Yeni bir postla devam ediyorum.
                                     Saray-ı Cedid  Edirne Yeni Sarayını gezmeye gidiyoruz.

Saray mutfağından görüntüler

Kale kalıntısı
                                                     Kumkasrı Hamamı

Ermeydanını daha geniş hayal ediyordum. Tribünler yaptırmışlar tarihi dokusu bozulmuş gibi geldi bana.
                                                  Kırk Pınar güreşlerinin yapıldığı alan

Kırkpınar meydanı girişindeki heykeller. resmi büyütüp okuyabilirsiniz.
 ....
                                                              Balkan Şehitliği anıtı
                                                             Balkan Şehitliği
                                                       Kale kalıntısı
                                                     Şehitleri anmak için anıt.
                                                           Mimar Sinan Heykeli
                    Mimar Sinanın Ustalık eserim dediği Selimiye Camisine gittik.
  Selimiye Camii.Karşıdan ikiminare gibi görülen cami yaklaştıkça dört minareli olduğu görülüyor.

Ben çok merak ediyordum. Görmek kısmetmiş. Bu arada turları düzenleyenler sağ olsun.
                                          Selimiye camisine avludan giriş kapısı.
                                                      Selimiye  Camisinin içi muhteşemdi

Tavan süslemeleri harikaydı.
8 kalın sütun üzerine oturtulmuş kubbe sayesinde duvarlara yük binmediği için bol pencere açılmış.
                               Kubbe 8 büyük süıun üzerşne oturduğu için pencereler çoktu.
                                                  Vitray camlar, çini duvar yazıları.
 ....
                                             Caminin ihtişamına uygun büyük avize.
                                   Kubbe duvara oturtulmadığı için pencereler çokca açılmış.
                                                   Cami içinde şadırvan
                                                                  Tavan süslemesi
                                    Selimiye Camisinin müzesinden kapı kolu ve anahtarlar.
                                                                             Lambalar
                                                                        Fener, lamba...
                                                                             Rahle
                                                           Çini süslemeler
                                                                    Büyük saat
                                                             Ahşap oyma kapı
                                               Camiden çıktık gözümüz arkada kaldı.
 Selimiye camisinin alt katlarında dükkanlar var. Oralardan hediyelikler aldık. Aynalı süpürge, minik tabaklar, anahtarlıklar vs
 Gelinler eskiden kaynanalarını görmek için süpürgenin üzerine ayna takarlar, süslerlermiş. Birde yöresel kıyafet giydirilmiş bebek anahtarlıklar aldık.
                              Bu iki kişilik fincan takımınıda arkadaşıma hediye aldım.
Meriç nehrinin üstünden geçtik.Tarihi köprü olduğu için önce otobüslere geçme izni verilmemiş. Yeni köprüde yapılmamış mecburen izin verilmiş. Çok yavaş geçtik. Tunca köprüsüde aynı böyle. Köprülerin ortasında sultanların halkı selamlaması için bir bölme yapmışlar. Taştan taht gibi. Nehrin kenarında bir lokantaya gittik. Akşam yemeği ve sabah kahvaltısını orada yaptık.
 Ertesi gün Çanakkaleye yol aldık. Yol boyu pirinç tarlalarını gördük. Baldo pirinç markalı pirinçler Edirnede yetişiyor.
 Otelde duvarlarda yağlı boya tablolar asılmıştı. Bizim odadaki bu tablo Edirneyi ne güzel resmetmiş.