Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

20 Mayıs 2012 Pazar

İstanbul-Edirne-Çanakkale-Bursa Gezisi

İSTANBUL
16-17 Mayıs gecesi yola çıktık. Sabah 5.30 gibi İstanbuldaydık. Eyyüp Sultan camiine gittik. Daha otobüsteyken ilk dikkatimi çeken kuşların minarelerin üzerinde daireler çizerek uçmaları oldu. Şaşkınlıkla etrafıma baktım herkesde şaşırmıştı. Hava karanlık ve caminin ışıklarının içinde uçuyorlardı. Sabah güneş doğarken ve akşam güneş batarken gurup halinde uçtuklarını görmüştüm ama karanlıkta yapay ışıkta uçtuklarına yeni görüyordum. Fotoğraf makinasınıda otobüste valizde unuttuk ve bu görüntüyü çekemedik. Eyüp Sultan küçük bir camiydi ve ziyaretçisi çoktu. Abdes alıp sabah namazını kıldık. Gün ışıdı ve caminin karşısındaki Sultan Sofrasında kahvaltı ettik. Kahvaltı mükemmeldi.
EDİRNE
   Sonra Edirneye doğru yola çıktık. Fotoğraf makinasını yanımıza aldık.
Büyük Çekmece gölünün yanından geçtik. Trakya hep düzlük ve yeşillikti. manzara güzeldi. Yolda bize yağmur eşlik etti.
Edirne sultanlar şehri, her mahallesindetarihi bir küçük cami var. Her kavşakta güzel heykelleri var.
                                  Yeşilliklerin ortasında bir nehir geçiyor ve sınır kabul ediliyor.
                                                 Bayrağın arkası Yunanistan.
Sınır şehrimiz Edirne. Yunanlılar Türkiyeye rahatlıkla girip alışveriş edip gidiyorlar. Türkler bu rahatlıkla gidip gelemiyorlarmış. Pasaport isteniyormuş ve gidip gelmezse diye sıkı tutuluyormuş.
Edirnenin en yüksek tepesi 104 metre imiş. Rehberimiz Yener bey bizi bir tepeye çıkardı. Bu tepede şehrin savunmasında kullanılan Tabya'lar var. Tabya yerin altına yapılmış tüneller ve odalardan oluşan bir yapı. Çatılar toprak ve çimenlerle kamufle edilmiş.
                                                           Şükrü Paşanın vasiyeti
....
                                Tabyaların içi. Askerlerin plan yaptıkları çalıştıkları yerler.
                                                                    yemek listesi
                                                                   tüfekler, kaplar
                                                                        lambalar
                                      Yaralı askerleri temsil eden mankenler
                                             Edirne kuşatmasında Şükrü paşanın duyguları
                          Tabyalar arasındada heykellerle savaş hali anlatılmaya çalışılmış.
                                                        Savaş araçları sergileniyor
                                                           Dolap, masa, sandalye
                                                                   Tabyanın tavanı
                                            Şükrü Paşanın vasiyetini içeriyede koymuşlar

tüneller
                  Kuşatmada buğday bitince buğdaya benzeyen kumla ekmek yapmışlar.
                                                                   Tabyanın girişi
                                       Tabyaların üstü toprak ve çimenle kamufle edilmiş.
                                                       Daha sonrs Sağlık Müzesini gezdik.
                                       Şimdinin tıp fakültesi gibi, hem hasta bakılıyor, hem öğrenci yetiştiriliyor.

...
                                                        Öğrenci odası
                                            Hastaların kaldığı odalar
                                                         Beli çekilen bir hasta
 daha çok resim var yüklenecek yarına devam ederim.
...

....

Tıp Medresesi
 Delilerin içine şeytan kaçmıştır diye hastaların yakıldığı bir devirde osmanlı onları su sesi, müzik ve elsanatları ile tedavi ediyormuş.
                                                      Hastalar el işleri ile iyileştiriliyor
                                                Girişte bekleyen bir hasta
                                          Tedavide kullanılan müzik aletleri

1. Süper ya... Fotoğraflar o kadar canlı ki kendimi oralarda hissettim ama fena halde orada olmayı istedim. Tatlım, blogumda ödülün var. Bir uğrarsan sevinirim.

2. Hiçbir Turk evladi Çanakkale sehitligimizi gormeden olmemeli bence. Çok guzel kareler, bizde gitmis kadar olduk sayenizde. Ellerinize saglik, sevgiler.

3. Sevgili Gülsüm hanım, oralar resimlerden daha güzel yerler, Kolaylıkla bir tura katılıp gidebilirsiniz. Ödül için ayrıca teşekkür ederim. Sevgiler.
    Sevgili Güngörcüm gerçekten her Türk evladı Çanakkaleyi gezmeli. Edirnedede Çanakkaledeki şehitliklere benzer şehitlikler var. Sınır şehri olduğu için çok kuşatmalara uğramış ve kendini savunmuş. Türkiyeye tatile geldiğinizde buraları gezmenizi tavsiye ederim. Sevgiyle öpüyorum canım.