Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

13 Mayıs 2012 Pazar

İzzet Baysal Şenlikleri

Her sene mayıs ayının ikinci haftasında Bolunun manevi babası İzzet Baysal için şenlikler yapılır. İzzet Baysal yerli üretimin Türkiyede başlatıp, o günün şartlarına göre zorluklara göğüs gerip geliştiren iş adamlarından biridir. Daha sonra kazancının Bolu halkıyla paylaşılması için vakıf kurup Boluyu tekrar dizayn etmiştir. Sağlık ocakları, okullar, hastahaneler, en önemlisi şehrimize bir Üniversite kazandırmıştır. 130 tane eseri vardır.  Vakıf aracılığı ile yardımları devam etmektedir. Kendisini görme şerefine ermiş ama o zamanki çekingenliğim nedeniylede yanına yanaşıp resim çektirmediğim içinde çok üzülmüşümdür. Halbuki çok sevecen insanları, çocukları çok seven bir kişiydi. Şimdi bu mümkün değil. Çünkü Allahın rahmetime kavuşmuştu.
    İzzet Baysal şenliklerinde Yürüyüşler yapılır, sergiler açılır, konserler verilir, okullar, işyerleri, ilçeler sergiler hazırlayıp sene içi çalışmalarını sergiler tanıtımlar yaparlar. Şenlik bir hafta sürer.
Okulumuzun standını hazırlayan arkadaşlar ve öğrenciler. Sabahın erken saatinde başlar hazırlık.
 Standımızın hazırlanmış hali, Teknoloji Tasarım, resim, matematik, fen projelerinin sergileri
Bu sene tesadüf sanat merkezinin kapısına okulun standının yeri denk gelmiş. Benim için büyük kolaylık oldu. Bir okul standında bir sanat merkezindeydim.
Akadaşlar sergi açılışını beklerken. Hocamızında tablolarının bulunduğu karma sergi açılışını yaptık. Bu ayrı bir post konusu olur.
 Hazırlıklar bittikten sonra şehrin ileri gelenleri standlarımızı gezdi. İzzet Baysalın yeğeni Ahmet Baysal, Vali, Belediye başkanı,İş adamları vb.
 Beden Eğitimi öğretmeni Mehmet Beyin çalıştırdığı öğrenciler gösteri yaparken
                                 Okulumuzun öğrencileri folklor gösterilerini sunarken
                                                       Sanat merkezinden görünüş.
Daha sonra bizde diğer okulların standlarını gezdik. Çok ilginç projeler vardı ama ben ilgimi çekenleri fotoğrafladım.
 İki şemsiye birleştirilmiş. Tek taşıma kolu yapılmış. Öğretmen arkadaşlara konu mankenliği yaptırdık, projeyi yapan öğrencinin adını almadığıma üzüldüm.
                                 İzzet babamızın resmi, Kız kulesi, kütükev dikkatimi çekti
                                 Atatürkümüzün yağlı boya resmini 8. sınıf öğrencisi yapmış.
                                     Siyah ve beyaz pullarla oluşturulmuş Atatürk portreleri...
                                     Pulun ortasından toplu iğne geçirilip strafora sabitleniyor.
 Senmisin benmi projesi;Ayna şeritleri boşluk bırakılarak çerçevelenmiş. Aynanın arkasındaki arkadaşlarımla önündeki benin görüntüleri karışmış.
                                              Bu ahşap işler çivi kullanılmadan yapılmış.
                               Bolunun yöresel kıyafetleri kitre ile yapılan bebekler üzerinde.
                                            Kitre ile yapılmış eşeğine odun yükleyen adam
 ...
                                                             Hamur açan kadınlar
                                                               Bolu aşçıları ünlüdür
 ...
                          Daha sonra kursa gittim ve Yağmuda ıslana köpeklerimi bitirdim.
                                    Eve getirirkende yağmur yağıyordu bir daha ıslandılar.

 Akşamda Bolu Kalkınma ve Tanıtma Vakfının sunduğu İzzet Baysalı Anma Konserine gittim.
                                                   Arkadaşım Nilgün'de korodaydı.
 Şef Ayşegül hanımda çok zarif ve cana yakın tavırlarıyla ara ara seyirciyide yöneterek şarkı söylemedeki cesaretlendirmesi ile çok sevildi. 7 yaşındaki kızı Betül'ün söylediği Memleketim şarkısıda geceye damgasını vurdu.
 Korist Tuğrulda güçlü sesi, notalara hakimiyeti ve müthiş ciğer kapasitesi ile çoook alkış aldı.
 Zarif arkadaşım Nilgün'de muhteşemdi. İnce bir bayan olmasına rağmen resimde kilolu gibi çıkmış.
 Kilolu olan ben oralara çıksam nasıl dururum acaba. Koroya katılmak istiyorum ama onların performansının yanından bile geçemem ben.
    Şarkılarla mest olduk. Alkışlamaktan ve tempo tutmaktan ellerimiz yoruldu. Bu muhteşem gece için teşekkür ederim. İzzet Baba ruhun şadolsun.

1 yorum:

  1. Sevgili Sevginin Ruhu, anneler gununuzu kutluyor sevgilerimi gonderiyorum...

    YanıtlaSil