Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Aralık 2011 Perşembe

Aşure

              Hicri takvime göre yılın ilk ayı Muharrem ayındayız. Malumunuz aşure ayı. Bizim evde aşure çok sevilir ve hep yapılsın istenir ama yine yılda bir kere aşure ayında yapılır.
               Bu gün okula gitmeden sabah yarım kilo keşkek i yıkayıp su dolu tencereye koydum, bir taşım kaynattım.2su bardağı kurufasulyeyi ıslattım, dondurucudan haşlanmış nohutu akşam çıkarırım dedim.
            İkindin okuldan gelince keşkeğin, kurufasulyenin altını yaktım onlar pişerken incirleri ayrı bir tencerede pişirdim ki aşureyi karartmasın.
                   Hepsi aynı anda pişerken 1çay bardğı pirinci ıslattım keşkeğin içine ekledim.
                                      Pirinci ekledikten sonra Kayısı ve kuru üzümü yıkadım
                                                     Kayısıları küçük küçük doğradım
                                               Üzümleri ve kayısıları tencereye ekledim
       Keşkek tek tencereye sığmadığı için 2 tencereye böldüm. dondurucudan çıkarıp çözdürdüğüm nohutları tencereler ekledim.
                                               Haşlanan kuru fasulyeleri de ekledim.
     Büyükce bir cezveye yarım avuç kadar karanfil koyup birsubardağı kadar su ekledim. Kaynattım.
Kaynayan karanfilli suyu süzerek tencerelere ekledim.
           Haşlanan incirleride doğrayıp tencerelere ekledim. Bir portakalın suyunu sıkıp ekledim, kabuğunuda küçük küçük doğrayıp ekledim.
  Baktım evde şeker az bi koşu bakkala gidip şeker aldım. 2 şer bardak şeker de eklendi.
            Bu arada akşam olduğu için evdekiler kahvaltılık ve sucuklu yumurtayla doyuruldu.
         Sucuklu yumurtanın arkasından beklenen tat aşure fındık fıstık eşliğinde sunuldu ve çoook beğenildi. Birda nar olsaydı... Komşulara dağıtılmaması hepsinin aile içinde tüketilmesi önerildi. Zaten akşam olduğu için dağıtım yarına kaldı.
          Malzemeleri tekrarlarsak: 1/2 kilo keşkek
                                                   1-2 SB kuru fasulye
                                                   1-2 SB nohut
                                                   1 çay bardağı pirinç
                                                   100-200 gr kadar kuru kayısı
                                                   100-200 gr kuru üzüm
                                                   100-200 gr kuru incir
                                                   1 adet portakal
                                                   3-4 su bardağı toz şeker
                                                   1 adet nar fındık, fıstık, badem, tarçın  vs  afiyet olsun
         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder