Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

13 Aralık 2011 Salı

Pırasalı Börek

  Bizimkiler pek pırasa sevmezler. Ben severim ama bitiremem. Geçen gün Pırasa aldım. Küçük küçük doğradım. İçine havuç kattım ve kavurdum. Bir bardak su ekleyip pişirdim.

        Sonra  birdemliksohbet.com sitesinde pırasalı börek tarifi gördüm. O da Sofra dergisinde görmüş uygulamış. Pırasa yemeğim yenilsin diye börek yapmaya karar verdim. Gerçi tarifte çiğ pırasanın beyaz yerleri diyordu ama olsun.Ölçüleride arttırdım.
         Malzemeler:1paket yufka
                            1/2 kilo pırasa
                            2yumurta
                              2-3 kaşık yoğurt
                            3havuç
                            200gr kaşar
                           Tuz, istenilen baharatlar
                     1subardağı sıvıyağ
                         Çörekotu
Yapılışı:Pırasalar, havuçlar yıkanıp küçük küçük doğranır. Kaşar rendelenir eklenir.Böreğin üstü için bir yumurta sarısı ayrılır. diğer yumurta ve kalan beyaz pırasaya eklenir. 3 çorba kaşığı yoğurt eklenir. Tuz ve istenilen baharatlar eklenir. Başka bir kapta 1 subardağı sıvıyağ, 1su bardağı su karıştırılır.
      Masaya 1 yufka serilir. üzerine suluyağ gezdirilir. Üstüne bir yufka daha serilir. sulu yağ ile ıslatılır. 8e veya 12 ye kesilir. Üçgenlerin geniş yerlerine birer kaşık pırasa karışımından koyulur.
   Sigara böreği gibi gevşek sarılır. Yağlanmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür. çörek otu serpilir. 180 derece fırında 45 dakika pişirilir.
                                                                       Afiyet olsun
                                              Çok lezzetli oldu. Pırasada yenmiş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder