Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

7 Ocak 2012 Cumartesi

KekTarifim

  Sabah sabah blogları gezip güzel güzel yemek tarifleri okuyunca bende yapayım dedim. Hep okumakla olmaz birazda yapmak gerekir dimi. Kızıma lazım oldumu açar bakar canım benim. 25 yıldır tuturduğum bir tarifim var kek yapayım dedimmi hemen onu yapar evde ne varsa içine koyarım. Portakal koyarsın portakallı kek olur, kuru üzüm koyarsan üzümlü kek olur, ceviz, fındık fıstık vs koyarsan o adları alır.
Malzemeler: 3 yumurta, 1,5 su bardağı şekerle havalandıra havalandıra  çırpılır.
                     1,5 subardağısüt,1 su bardağısıvı yağ eklenir çırpılır.
                     Aldığı kadar un(3su bardağı kadar)
                    1pkt vanilya, 1pkt kabartma tozu,  1çay kaşığı tarçın eklenir çırpılır.
Evde biyerlere sokuşturulan kalıplar bulunur karışım kalıplara paylaştırılır.

175 derece de ısıtılan fırına konur. Yarım saat veya 45 dakika pişirilir. Bıçakla kontrol edilir. bıçağa hamur bulaşmıyorsa pişmiştir.


                                                                    Afiyet olsun
                                                                  .......................

                                                                   Bir saat sonra
Oğluşum tarçın kokularını takip ederek keki buldu. Elinde ayıcığın ayağını gördüm. Lavaboya gittim geldim ayıcığın kafası kalmış.
                                                              Diğeri henüz duruyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder